Nyheter

Stoppa pressarna – en kurd är kränkt!

Ännu en dag, ännu en kränkt kurd. Eller ja, en utlänning som blir triggad av att leva i ett samhälle som (fortfarande) till större delen består av den vita ursprungsbefolkningen. Vänstern har tyvärr försökt appropriera ordet ”kränkt” och tillskriva det vita män, vilket är absurt då hennes artikel verkligen är urtypen för den lajvande typen av kränkthet som intersektionella gjort till en livsstil. 

Expressen publicerar en ”debattartikel” som egentligen är en kraftansträngningspost på Facebook, författad av någon ”baserad” kurdiska med ett namn knappt går att uttala vilket såklart är ett brott mot mänskliga rättigheter. Skulle undertecknad inte vara en principfast vit man skulle jag kunnat göra karriär inom kränkthetsindustrin då mitt efternamn har lika många uttal som det har stavningar.

Rubriken är ”Vi sa ingenting när ni kallade oss apor”. För det första är det en rätt rolig rubrik vilket ska berömmas. För andra skulle jag ha väldigt svårt att se hur denna självrättfärdiga TOTT skulle missa ett tillfälle att ställa till med en scen om det nu var vad någon kallade henne för (vilket hon i.s.f förtjänade, men men).

”Vi sa ingenting när vi växte upp. Vi sa ingenting när vi såg våra högutbildade föräldrar inte få komma på en enda intervju och i stället tog jobb som städare eller taxichaufför så familjen kunde äta.”

Uppenbarligen finns det något som kallas försörjningsstöd vilket garanterar alla mat och husrum, således inga svältande kurdiska läkare i Sverige. Myten om högutbildade invandrare som inte får ett jobb utefter sina kvalifikationer har dessutom genomskådats av en annan kurd, Tino Sanandaji. Om han skriver det så kan det ju inte vara rasism, lel.

”Vi sa ingenting när ni skrattade och kallade oss apor för vårt svarta hår som pryder vårt huvud, våra armar och hela vår kropp. Vi sa ingenting när ni aldrig kunde uttala våra namn och ni sa ingenting när vi bytte dem.”

Att ha någon typ av svart kroppsbehåring som på ett synligt sätt täcker hela din kropp är knappast vanligt i vare sig Sverige eller Kurdistan. Faktum är att normerna för en kvinnas utseende är betydligt mer strängt i Kurdistan, vilket i slutändan kan resultera i spännande kulturella fenomen såsom stening på öppna torg. Nej, svenskar kan inte uttala ditt kurdiska namn. De har också problem med italienska, spanska eller varför inte polska *host* efternamn. Inte ens i Sverige i nuvarande året är det en diskrimineringsgrund…..

Bara för det var jag tvungen att googla och hittade en kampanj mot namnofobi.

Jag vet inte ens om det är på riktigt eller inte, att det är svårt att avgöra vilket lutar åt att det faktiskt är på riktigt.

Har nu googlat det och ja, det är på riktigt och det är en kampanj från tanterna på Kommunal. Troligen det segmentet av personer i Sverige som på alla sätt har minst kontakt med o-svenskar eller med det nuvarande Sverige för den delen….

Den som definierar vinner

”Men debatten vände, i stället för att lyssna när vi äntligen sa ifrån började ni ifrågasätta vad som är rasism. Det ni måste förstå är att rasism är så många olika saker, inte bara ord, inte bara nazister. Rasism är inte bara att bli misshandlad av nazister eller att inte få ett jobb på grund av ens ursprung, rasism är också en känsla eller ett bemötande och vi har all rätt att diskutera vilken aspekt vi vill utan att ni har rätt att säga vad vi ska fokusera på, vad som är allvarligare rasism, vad som är rasism ”på riktigt”.”

Detta är ett narrativ som jag delvis irriteras över men också delvis tycker om. ”Rasifierade” vill uppenbarligen ha ett tolkningsföreträde över vad rasism är, i syfte att föra sin egen talan istället för att vara lydiga objekt åt den antirasistiska vita medelklassen, något jag uppmuntrar. När allt fler vita inser att de inte längre får stå i centrum för antirasismen kommer de också känna sig mer avlägsna ”kampen” och, på sikt, byta läger eller åtminstone sluta engagera sig. Det händer redan för övrigt.

Det som däremot stör mig är att de ”rasifierade” vill ha ensamrätt på vad ”rasism” är i syfte att främja sin egna positioner. Allt handlar i grunden om olika grupper som slåss om makt och resurser. En ensamrätt på att definiera vem som är förtryckt innebär förtur till diskursen (typ få sina Facebookinlägg publicerade i Expressen..), bidrag från olika myndigheter och en hög social status i det inverterade moraliska system som vi alla lever under.

För mig är det vilket som, jag personligen har inga problem att bli identifierad som rasist, nazist, eller vit nationalist. Det har i stort sett samma betydelse. De lyckades pusha mig från en kulturnationalistisk position till att gå full etno. Något jag är tacksam för idag dock, lel.

Däremot har det betydelse för det så kallade anständiga samtalet där mer moderata röster kan göra inbrytningar och återskapa en förlorad moral, våra Ivar Arpis och Alice Teodorescus. De behöver utrymme att spela på, trots allt så måste de ge läpparnas bekännelse åt allas lika värde och ta avstånd och fördöma rasism.

Det spelar ingen roll vem hon är … Det som är viktigt är hennes plan

Nazli Kaboly Moloudi , Skribent och föreläsare kring klass, hbtq och rasism

Författaren av denna artikel är egentligen en på dussinet. En snabb titt på hennes Facebook avslöjar att hon är din typiska hårt jobbande antirasist som ofta fungerar som en front för mer radikala element. En lite småsöt (OBS tar avstånd från #bleknationalism) kvinna med febriga revolutionsdrömmar som planterar narrativ om ojämlikhet i sociala medier. Förhoppningsvis går det viralt, i bästa fall till och med någon aktivitet i köttrymden (tänk antirasistdemonstrationen i Kärrtorp 2013). Nazli är dock inte särskilt subtil då hon hyller palestinska terroristen Leila Khaled och RAF helt öppet, men hon lär sig säkert med tiden om hon inte hinner tröttna innan.

Den riktigt intressanta diskussionen är hur det går för Nazli när svenskarna tröttnar på hennes beteende. Kan anmäla mig frivillig till att skriva den artikeln, tror ni Expressen nappar? :^)

 

  • Sven™

    Vad ska vi göra med donnan Zara Larzzon? Ena sekunden är hon på vår sida och predikar om att säkra våra vita barns existens och i nästa sekund tar hon avstånd för att sen hoppa på Vitna spåret igen med ännu ett uttalande till den vita rasens fördel? Jag är förvirrad.

    • Jag trodde det var jäntan som var förvirrad? Väldigt förvirrad dessutom.

    • Håller på med en taskig mem om henne som jag är beredd att släppa nästa gång hon skämmer ut sig själv.

      • Klas2

        Jag tyckte det NU gjorde med att skönmåla henne och tolka in sunda värderingar hos henne var väldigt kraftfullt.

  • Parsifal

    Det är något som skaver med alla dessa berättelser om rasism och diskriminering. Fyllda som de är av harm, självömkan och förebråelser mot värdfolket. De ger intrycket av att ha varit i säck innan de kom i påse. Efter ett tag inser man att de är väldigt stereotypa och verkar skrivna efter mall. Det har blivit en egen genre med vissa stående inslag och återkommande rollfigurer såsom i commedia dell´arte.
    Skribenterna har förmodligen inspirerats av varann och lärt sig vad en god anti-rasistisk krönika ska innehålla. Då syftet är skuldbeläggning spelar det inte så stor roll om dessa epos genomsyras av enfald, bristande trovärdighet och fria fantasier. Alla minns väl brandmannen från Boden?

    • Jonas Hassem Kemari gjorde succé med sitt gråtreportage 2013, mycket av det som kommer idag är modellerat efter detta.

      http://www.dn.se/kultur-noje/basta-beatrice-ask/

    • Det är ganska lustigt hos dessa så ofta släpps fram i media som om de vore ”vanliga medborgare” när de själva verket är politiskt aktiva och tveklöst uttalar sig i egen sak, nämligen den grupp de företräder. Å andra sidan ligger det givetvis i linje med medias egna narrativ. Hade varit kul att se någon från vår sida släppas fram med en debattartikel i MSM, haha…

      • Parsifal

        Bortsett från den motbjudande skuldbeläggningsagendan i dessa artiklar så är det mycket patetiskt att de inte vill ha någon dialog. I Vita pillret 7 så berättar Dulny att Nazli i stället för att ta en dialog blockade honom. Grupper och individer som vägrar dialog anser jag har en totalitär agenda. Det är att betrakta som ett tämligen säkert lackmustest och avslöjande för de som försöker dölja den under en demokratisk täckmantel.

        • Så är det. Vänsterfolk är inte intresserade av dialog utan endast att få styra narrativet, precis som totalitärer i allmänhet.

  • Rune Ljungströmmer

    Begreppet ”kränkt” borde utgå ur SAOL!

  • Klas2

    Anledningen till att etablissemanget använt sådana stora ansträngningar för att demonisera rasism är att rasism är livsnödvändigt för att ett folk som har stora och starka minoriteter tätt inpå sig. Därför är det bra att sådana här hycklerskor hjälper till att förstöra begreppet som sådant. Alice Theodoresco och Ivar Arpi är ett större problem. De anser också att vi svenskar inte har rätt att finnas till men har en begreppsvärld som är mer verklighetsförankrad och därför farligare och mer förförisk.